Zastosowanie
Brama segmentowa to obecnie najczęściej stosowane zamknięcie garażu. Charakteryzuje się tym, że płaszcz bramy jest w trakcie użytkowania przesuwany pod sufitem garażu. To ergonomiczne rozwiązanie sprawia, że przestrzeń wewnątrz garażu jest możliwie największa, a przed garażem nie potrzeba dodatkowego miejsca do swobodnego otwierania i zamykania bramy. Datkową zaletą jest bardzo dobra izolacja termiczna i akustyczna, podwyższona klasa oporu wietrznego, możliwie długa żywotność w stosunku do niekorzystnych warunków atmosferycznych oraz skuteczna bariera ochronna przed potencjalnym zagrożeniem wtargnięcia nieproszonego gościa.
Do pobrania:
Instrukcja użytkowania bramy segmentowej.pdf
instrukcja-napęd -Dexxo_Pro_800-1000 _RTS_PL.pdf
instrukcja_naped_gm_1000.pdf
Dane techniczne
Na każdy model segmentowej bramy garażowej składa się kilka kluczowych elementów:
- Pancerz, czyli płaszcz bramy, który składa się z poziomych segmentów o wysokości 500 lub 600mm posiadających stalowe ścianki o grubości od 53 do 60mm. Między nimi znajduje się wtłoczona pod ciśnieniem 39mm warstwa twardej pianki izolującej termicznie i usztywniającej całą konstrukcję. Zachodzące na siebie panele są całkowicie bezpieczne: ich odpowiednie uformowanie minimalizuje ryzyko m.in. przytrzaśnięcia palców. Panele mogą być przeszklone na całej szerokości lub w dowolnie usytuowanych miejscach – można wybrać okienka kwadratowe, prostokątne, owalne lub okrągłe, wykonane z nierdzewnej stali albo tworzywa. Dodatkowym opcjonalnym wyposażeniem bramy segmentowej są drzwi wkomponowane w połać bramy i umieszczone w dowolnym miejscu (po prawej lub lewej stronie czy też pośrodku).
- Prowadnice czyli koryta, w których porusza się pancerz bramy, przykręcane są do węgarków otworów od strony wewnętrznej garażu (prowadnice pionowe) oraz do sufitu (prowadnice poziome). Prowadnice są wyprodukowane z najwyższej jakości stopu stali oraz powlekane powłoką cynku w celu ochrony przed korozją powodowaną działaniem powietrza i wody.
- Sprężyny: to główna siła napędowa bramy , dzięki nim można nawet ważące ponad sto kilo płaszcze panelowe , podnosić ręcznie przy użyciu niewielkiej siły. Odpowiednie ich dopasowanie do gabarytów bramy, pozwala unikną
niepotrzebnych awarii i wydłuża żywotność pracy brmy. W standardowej wersji występują sprężyny o cykliczności 20000 powtórzeń ( otwarć i zamknięć), ale na opcjonalnie, na życzenie , można też zastosować sprężyny o cykliczności 100000.
Eksploatacja
Dzięki doskonałemu wyważeniu płatów bram przez sprężyny, nawet wielkogabarytowe bramy garażowe segmentowe mogą być bez wysiłku otwierane ręcznie. Są one wtedy wyposażone w zamek zamykany na klucz. Bramy mogą być również uruchamiane elektrycznie, dzięki zastosowaniu odpowiednio dobranych silników. Sterowanie takimi silnikami może odbywać się za pomocą:
- naściennego nadajnika
- klawiatury kodowej
- pilota
- urządzeniem mobilnym typu smartfon, tablet itp.
Stosowane przez nas napędy posiadają wbudowane funkcje zabezpieczające, takie jak detekcje przeszkód - dla całkowitej minimalizacji ryzyka przygniecenia podczas zamykania bramy. Dodatkowo, dla zwiększenia bezpieczeństwa, można zastosować fotokomórki lub listwę rezystancyjną
W razie braku zasilania napędy można rozryglować i obsługiwać bramę ręcznie. Dla garażowych bram segmentowych posiadamy rozwiązania elektryczne firm Somfy, Simu i Came.
Warianty
W oferowanych przez nas bramach to klient decyduje o ich wyglądzie i wymiarach. Każda brama jest przygotowywana pod indywidualne zamówienie, dzięki czemu to brama jest wykonywana pod otwór , a nie otwór pod bramę , jak to ma miejsce w przypadku tzw. „typówek”.
Nasze bramy wyróżnia szeroki wachlarz wzorów, tekstur i kolorów. Jesteśmy w stanie wykonać nawet najbardziej nietypowe zamówienia.
Masz pytania?
Krzysztof Stańczyk - doradca klienta
+48 504-151-806
krzysztof.stanczyk@rol-dom.pl
Rafał Stańczyk - doradca klienta
+48 606-313-578rafal.stanczyk@rol-dom.pl